جنگجوی ِعاشق

عشق، آن است که تو را خدای عزّ و جلّ از تو بمیراند و به خود زنده کند.

جنگجوی ِعاشق

عشق، آن است که تو را خدای عزّ و جلّ از تو بمیراند و به خود زنده کند.

جنگجوی ِعاشق

You won’t lie
You will shine bright
I see the light of the ending

You’ll be fine
Like a rising star
? Can you also see that starlight


بایگانی

 




 [کلیک]
 
تکه ای از صحبت های کارگردان جوان:
" من معتقدم ما در حال حاضر در وضعیتی مشابه گالیه قرار داریم، به خصوص در مورد تاریخ انقلاب و جنگ. جوانان این کشور باید در واقع گالیله وار حقیقت ماجرا را بشکافند. من احساس می کنم این برهه از تاریخ یک حقیقت گمشده است، در انقلاب و هشت سال دفاع مقدس حقیقتی نهفته است که باید کشف شود و اگر این اتفاق نیوفتد به حق آن دوران ظلم شده است."
" حرف من این است. این مدل قهرمان هایی که تا به اینجا به نسل جوان نشان دادند، عمق ندارند. هیچ جای دنیا قهرمان هایشان را روی بنر و بیلبورد خرج نمی کنند. به نظرم ما باید این آدم ها را بسازیم و ابعاد مختلفشان را به تصویر بکشیم."

+ "وقتی یک نفر با مرگ کنار می آید یک نفر است اما در دوره ای از یک مملکت یک حجم زیادی از جوان ها مشتاق مواجهه با این پدیده هستند. با مرگ شوخی می کنند". ...کارگردان ِ جوان در برنامه ماه عسل 95 [کلیک] کل ِ برنامه [کلیک]

پ.ن. ما ملتی هستیم که مهم نیست جزء چه صنفی باشیم دچار حس ِ نارضایتی ِ اجتماعی هستیم. یعنی از وضعیت ِ کشورمون ناراضی هستیم. از مردم و اطرافیانمون، از همه چیز ناراضی هستیم. همه کس رو تقصیر کار می دونیم جز خودمون. و در بیشتر مواقع به جای نقد سازنده؛ تخریب و تمسخر می کنیم. اما شاید نظیر این فیلم ها ما رو به فکر فرو ببره که به هر شکل و لعاب، جزء هر دسته و حزبی باشیم؛ ملیّت یکسانی داریم یعنی ایرانی هستیم... ما جوان ها در این بَل بشوی ِ در هم برهم ِ زمانه، به اونهایی که اینجوری مرگ رو به بازی گرفتن؛ یک " ساختن ِ درست ِ خودمون" بدهکاریم. چون اگر درست ساخته شیم می تونیم بعد درست تغییر ایجاد کنیم.

 

 

۹۵/۰۵/۰۴
ZaR

نظرات  (۸)

۰۷ مرداد ۹۵ ، ۱۹:۱۳ ساکن طبقه 40
همه امون قانون رو هر جا که بتونیم زیر پا می گذاریم و هر جا که بشود، با اسم ِ زرنگ بازی از رانت و پارتی و رابطه استفاده می کنیم، هر جا بشه از زیر مسئولیتمون فرار می کنیم ، و نگاهمون رو دوختیم به بقیه که چه می کنند ... که چقدر اوضاع خرابه و هی میگویم : این مملکت ویران است. اما غافل که ساکنانش ویرانند ... به قول دولت آبادی : ما مردم کوتوله ایران!!!
پاسخ:
خیلی کوبنده بود. :))
۰۶ مرداد ۹۵ ، ۱۳:۱۷ رها مشق سکوت
صحبت های کارگردانش رو که ماه عسل شنیده بودم خیلی دلم میخواست فیلم رو ببینم و حالام که سینمای اینجا آوردش هر بار یه اتفاقی میفته که نمیشه
این هفته دیگه اگه بشه حتما باید برم
پاسخ:
ان شاء الله برید و ببنینید و خوشتون بیاد. ^ ^
صحبت از مباحث فرهنگی تو ایران خیلی پیچیده است!!!
متاسفانه نگاه از بالا به پایین طی چهل سال گذشته، تاثیر گذاری از پایین به بالا رو به شدت فلج کرده!
نارضایتی کاملا به حق هست، اما انفعال در بهسازی یا به تعبیر شما ساختن، کاملا اپیدمی شده! و ازین بدتر خویشتن کامل و مطلق پنداری هست...
پاسخ:
سلام.
با کامنت تون موافقم.
بحق هست. اما نه حتی گاهاً؛ اکثراً برای نارضایتی دنبال بهانه گشته ایم.
من هنوز ندیدمش و نمیدونم چی بگم:) ولی تا حدودی اشنا شدم با داستان زندگیشون و صبحتای کارگردان ... خوبه ادم یه دوست داشته باشه هرچی دیده بیاد برات تعریف کنه:))
پاسخ:
از کارگردان خوشم اومد. از اسم و فامیلش هم همین طور. :D
فقط تهش رو لو نده که دیگه فیلم رو نمیبینم :))
۰۴ مرداد ۹۵ ، ۱۵:۰۳ داداش مهدی
خیلی دوست داشتم فیلمشو. دقیقا همونطوری که نیاز بود قهرمان رو معرفی کرد.
پاسخ:
جوری بود که قهرمان و داستانش داخل ِ ذهن مون ماندگار بشن.
۰۴ مرداد ۹۵ ، ۱۳:۱۲ .: جیرجیرک :.
من واقعن از فیلم لذت بردم و فکر می کنم سنت شکنی خیلی درست و به جایی بود چون تا به امروز خیلی به ندرت کاری توی این ژانر بوده که واقعیت ها رو بگه، کم و کاستی ها و اشتباهات رو مطرح کنه. به نظرم شیوه ی غلطیه که آدم های اون نسل رو اون قدر اسطوره و ماورایی جلوه بدن که دیگه غیرقابل باور بشه و باعث ایجاد یه حس تدافعی و گارد گرفتن بشه توی پذیرش شخصیت هاشون. 
پاسخ:
کاملاً موافقم.
جوری بهمون معرفی شده ن که انگار قدیسه بودن. وقتی مای ِ جوان وجه اشتراکی پیدا نکنیم ناخودآگاه میذاریمشون کنار. در حد همون اتوبان همت.
البته این فیلم هم خیلی درست نتونست بگه چی شد که متوسلیان ، متوسلیان شد... اصلا طرف گفتن این حرف نرفت، نمیدونم
یا من نفهمیدم!
پاسخ:
فک کنم با حرف های کارگردانش میشه فهمید که نمیخواست همه چیز رو بگه چون می ترسید غیر قابل باور باشه.
میدونی، ولی خیلی خوب تونست اون ارتباط احساسی رو با بیننده برقرار کنه.
۰۴ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۰۳ آقاگل ‌‌‌‌
ایستاده در غبار عالی عالی عالی!
پاسخ:
دو هفته از دیدن ِ فیلمش میگذره هنوز درگیرشم!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">