جنگجوی ِعاشق

عشق، آن است که تو را خدای عزّ و جلّ از تو بمیراند و به خود زنده کند.

جنگجوی ِعاشق

عشق، آن است که تو را خدای عزّ و جلّ از تو بمیراند و به خود زنده کند.

جنگجوی ِعاشق

You won’t lie
You will shine bright
I see the light of the ending

You’ll be fine
Like a rising star
? Can you also see that starlight


بایگانی

فیلم‌هایی در باب ِ حاملگی

سه شنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۴، ۰۵:۵۴ ق.ظ

Unexpected , 2015

یک خانوم تحصیل کرده که فکر میکنه هنوز آمادگی مادر شدن رو نداره. نمیدونه وقتش رسیده و میتونه خودش و موقعیت‌هاش رو به خاطر فرزندش فدا کنه و خانه نشین بشه؟ و در مقابل دانش‌آموزی که با توجه به سطح پایین بودن و پیشینه‌ای که داشته خیلی راحت این نقش رو می‌پذیره، حاضره از خیلی چیزها برای حفظ فرزندش بگذره. ایده‌ خوبه اما نحوه‌ی پردازش نه. فیلم تلاش زیادی برای نشون دادن و قرار گرفتن این دو دیدگاه متفاوت در کنار هم میکنه اما چندان موفق نیست. پایان فیلم گند ِ نهایی رو می زنه و در نهایت بعد از تمام شدنش با خودت میگی :«خب که چی؟بی‌مزه.»
 

Grandma , 2015

داستان از یک خبر حاملگی شروع میشه. مادربزرگی به همراه نوه و ماشین قراضه‌ش دوره میوفته برای جور کردن 600 دلار هزینه‌ی سقط جنین.
نقطه‌ی پررنگ داستان؛ شخصیت مادربزرگی هست که با همه‌ی مادربزرگ‌هایی که تا به حال دیدیم احتمالاً فرق میکنه. در سکانس اول؛ اولین شوک وارد میشه، پیرزنی که با دوست‌دختری چندین سال جوون‌تر از خودش داره بحث میکنه و درگیر یک بحران عاطفی و پریشان احوالی شده. افتادگی ِ یک پیرزن رو نداره و پختگی هم که سعی داره به نوه‌ش منتقل کنه از جنس نصیحت‌های مادربزرگی نیست. کلاً یه جورایی هنجار شکنه. از زندگی‌ش گرفته تا نوع برخورد و حرف زدنش. ضعف فیلم اینه که خیلی به کاراکتر مادر پرداخته نمیشه اما در کل دیدن ِ این نوع مادربزرگ و رابطه‌ی سه زنی که هیچ مردی در زندگی‌شون نیست میتونه جالب باشه.  علاوه بر اینکه دو بازیگر اصلی در رسوندن حس به مخاطب موفق عمل کرده‌ن.
 

 

 

پ.ن.1 فیلم های در زمینه‌ی حاملگی، نوع برخورد باهاش و پس ُ پیش ماجرا رو دوست دارم. شما هم اگر فیلم خوبی در این زمینه می‌شناسید به ما معرفی کنید دوستان.
+ از سری فیلم‌های این‌چنینی، Juno رو زیاد دوست داشتم.

 پ.ن.2 خیلی نقد ِ فیلم نوشتن بلد نیستم. دارم سعی میکنم «نظر» و تحلیل و بررسی ِ شخصی‌م رو بنویسم؛ تا بعداً به نقد استاندارد هم برسیم.

 

۹۴/۱۲/۱۱
ZaR

نظرات  (۴)

سلام.
من پست فیلمی میبینم، خوشحال میشم :-) 
اینا رو دیدم، از juno بیشتر راضی بودم
شرمنده فیلم حاملگی یادم نمیاد! اگه اومد مینویسم :-) 
پاسخ:
سلام.
چقدر خوب.

اره. جونو یه جورایی دل نشین بود.
مرسی.
۱۲ اسفند ۹۴ ، ۲۱:۴۷ ماهی سیاه کوچولو
میتونم بگم با پانوشت دوم خیلی حس همزاد پنداری میکنم
فیلمها رو هم هیچکدومشو ندیدم ولی با تعریف شما "مادربزرگ" بهتر به نظر میرسه
یادم نیست دقیقا اما من ترانه پانزده سال دارم هم توی همین موضوعات بود. البته من دوسش نداشتم :/
پاسخ:
باید تمرین کنیم بلاخره. یا این وری یا اون روی! :))

آره؛ از نظر خودم مادربزرگ بهتر بود.
ترانه رو وقتی خیلی بچه تر بودم دیدم، دوست دارم دوباره ببینمش، احساس می کنم اون موقع ها خیلی چیزاش رو نفهمیده بودم!
بنویس خودش درست میشه :)

زهرا :)))) حاملگیای خارجکیا رو‌بیشتر دوست دازم تا ری‌اکشنای حقیقی توی مام وطن‌رو‌:|
پاسخ:
مرســی قوت قلب ^ ^

خخخخ :D
خب برای ما بسترش مُحیا نیست :D
از بین ایرانیا "دعوت" رو یادمه.
فکر نکنم بتونم تجربه کنم حاملگی رو ولی خوب اینجور فیلما میتونه یکم مارو با وضعیت خانوما آشنا تر کنه
پاسخ:
العان دارن کمی فرهنگ سازی می کنن که آقایون بتونن بالاسر خانومهاشون موقع زابمان باشن. بسیار تاثیر خوبی هم روی خانوم هم آقا میتونه داشته باشه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">