جنگجوی ِعاشق

عشق، آن است که تو را خدای عزّ و جلّ از تو بمیراند و به خود زنده کند.

جنگجوی ِعاشق

عشق، آن است که تو را خدای عزّ و جلّ از تو بمیراند و به خود زنده کند.

جنگجوی ِعاشق

You won’t lie
You will shine bright
I see the light of the ending

You’ll be fine
Like a rising star
? Can you also see that starlight


بایگانی

دستان ِ چروکیده به دنبال ِ یافتن ِ سفیدبرفی!

سه شنبه, ۲۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۴۰ ب.ظ

جایی شنیدم لقب ِ سیب «میوه‌ی مادر شوهر» هست. همه وقت هست ولی کسی چندان دوستش نداره. در واقع این میوه واقعاً لایق صفت «فوق العاده» ست.
اولا که همه‌ی اجزاش خاصیت دارن. از پوست ُ گوشتش گرفته تا تخم‌هاش و حتی بوش! در هر سه حوزه‌ی ارتقاء سلامت، پیشگیری و درمان کاربرد داره. شست و شو دهنده‌ی دستگاه گوارش هست. مثلا برای اونهایی که یبوست دارن مفیده. سیستم ایمنی رو بالا می‌بره پس اونهایی که زیاد سرما می‌خورن می‌تونن با استفاده‌ی آهسته و پیوسته‌ی این میوه مشکل‌شون رو رفع کنن.
آب سیب به صورت اورژانسی تب رو پایین میاره و کلاً سم زُدا ست. مخصوصاً در وضعیت فعلی با درجه‌ی شدید آلودگی هوا.. اگر هوا آلوده‌ست غصه نخورید به جاش سیب بخورید. طب‌ّسنتی می‌گه این میوه «مُفَرّح» ِ یعنی طبق فعل و انفعالاتی که ایجاد می‌کنه شادی آور هست. پس غصه نخورید، به جاش سیب بخورید. حالا سوال اینجاست که چنین میوه‌ی همیشه در دسترسی چرا در حاشیه ست؟ اگر دنبال راه‌های ساده اما سریع الاثری برای سلامتی می‌گردید با سیب آشتی کنید. پشتش سودهای زیادی خوابیده.

* عکس‌نوشت:




بعد.. پیرزن با خودش فکر کرد، چرا سیب رو به سفیدبرفی بدم؟ خودم می‌خورم تا سالم و جوون بمونم!

پ.ن. " اگر از فرصت‌ها مانند شب امتحان بهره ببریم، موفقیت خود را تضمین کرده‌ایم."  
قراریی گذاشتم. تا 22 اسفند [که رهسپار دیار می‌شم] برنامه‌ای بریزم برای تکمیل کردن کارهای ِ نیمه تمامی که امسال شروع کردم اما به پایان نرسوندم. بشینم یه دو دوتا چارتا کنم ببینم چند چندم و حداقل سعی کنم به جایگاه قابل قبولی برسونمشون. این سه هفته و چهار روزی که مونده قراره هر شبش؛ شب امتحان باشه البته با کمی اغراق.

۹۴/۱۱/۲۷
ZaR

نظرات  (۱۰)

۲۹ بهمن ۹۴ ، ۱۲:۲۱ الهه سالاری
سیب فقط سبز!
نهایتشم لبنانی
سیب سرخ دوست ندارم!
از مزیتاش باخبرم ولی دوست داشتنم تو غذا خوردن شرطه دیگه
پاسخ:
سیب لبنانی؟

اره دوست داشتن شرط ِ اما خب میشه این حس خوب رو بوجود آورد. یکم باید با کودک دورن مون بازی بازی کنیم.
۲۹ بهمن ۹۴ ، ۱۱:۱۲ خانوم فیروزه ای ※※
عکس عالیه :)
پاسخ:
خوب شد یکی به عکس اشاره کرد :)) خودم خیلی دوسش دارم.
همون زمان بچگی که مسواک نمیزدم ولی سیب میخوردم قبل خواب، تا چند سال دندونام مشکلی نداشتن ولی بعد از چند سال که دیگه عادت سیب خوردن رو گذاشتم کنار و مسواک هم نمیزدم دندونام خراب شدن :|
پاسخ:
العان سه چهارم جامعه مشکل دندون دارن :|
۲۸ بهمن ۹۴ ، ۱۹:۱۳ رها مشق سکوت
خداروشکر که من تو میوه ها سیب رو خیلی دوست دارم، یکی از دلایلشم اینه که بی دردسر و تو هر شرایطی میشه خوردش 
هرشب نمیخورم، اما یکی از میوه هاییه که همیشه میخرمش
بوشو خیلی دوست دارم
پاسخ:
چقدر خــوب.
خیلی نکات مثبت داره نمیدونم چرا زیاد تحویل گرفته نمیشه. احتملا به خاطر همیشه در صحنه حاضر بودنشه.
وقتی بوش میکنی یه حس ِ خوبی داره. البته سیب های العان باید جنتا نفس عمیق بکشی که بتونی بوشون رو حس کنی! :D
۲۸ بهمن ۹۴ ، ۱۹:۰۴ اسپریچو ツ
ای سیب به اغوش من بازگرد:دی
پاسخ:
دلتنگت تو ام حـتی :D
سیب خیلی خوشمزست! تفریح خوبیم هست، خوردن تر تمیز و با نظم سیب کار چالش برانگیزیه :))
پاسخ:
افرین میشه به عنوان تفریح به قضیه نگاه کرد.
آبش رو بگیریم تمیز تر میشه خورد :))
۲۸ بهمن ۹۴ ، ۰۲:۳۴ بادبادک قرمز
با تموم اینا و با اینکه سیب واقعا مزه خوبی داره نمیدونم چرا دوسش ندارم و هی به مامانم میگم دیگه سیب نخر!هربار که برام پوست میکنه از طعم و بوش لذت میبرم ولی باز میگم نخر:-D:-D:-D
باشد که با این پست شما سر عقل ایم و دیگر از سیب فرار نکنم:-D:-D:-D
+شبیه برنامه ای که من و همسری چند وقت پیش در موردش نوشتیم~(@^_^@)~خداروشکر خوب پیش رفته تا حالا(*^__^*) مال شمام خوب پیش میره ان شالله( ^_^ )
پاسخ:
قضیه همون میوه ی مادر شوهره ست :D
اگر بتونی یه جور دیگه بهش نگاه کنی کم کم بدن ت هم راغب میشه.

مرسـی. واقعا امیدوارم خوب پیش بره و سبکبال پا در سال جدید بذارم. :D
بچه که بودم هرشب قبل خواب ی دونه سیب میخوردم (توی رختخواب) و آشغالش رو هم کنار بالشتم میگذاشتم تا صبح بندازمش سطل زباله
بعضی سیبا خیلی خیلی خوشمزه هستن :-)
پاسخ:
سلام.
چه عادت خوبی داشتید. پس باید دندون های سالمی هم داشته باشید :D
من با همه نوع ش ارتباط برقرار می کنم اما آب سیب رو بیشتر دوست دارم.
کاکو من ای همه سیب کوفت میکنم چطور ای طورم
:/
پاسخ:
از ریز مولکول ها خبر نداری که.
الان جا داره بگم آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم.
:))
معدن سیب شهر ماست :دی
پاسخ:
خوشا به سعادتتون!
ما اینجا باید با سیب های کاملا صنعتی و غرق در مواد شیمیایی سر کنیم :|

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">