جنگجوی ِعاشق

عشق، آن است که تو را خدای عزّ و جلّ از تو بمیراند و به خود زنده کند.

جنگجوی ِعاشق

عشق، آن است که تو را خدای عزّ و جلّ از تو بمیراند و به خود زنده کند.

جنگجوی ِعاشق

You won’t lie
You will shine bright
I see the light of the ending

You’ll be fine
Like a rising star
? Can you also see that starlight


بایگانی

هرکه دارد هوس ِ کربُبلا بسم‌الله

پنجشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۴، ۱۰:۱۸ ق.ظ

تا بحال نرفته‌م. هر چند دفعه‌ای که گفته شد برای رفتن لبیک نگفتم. با عقل ِ خودم فکر می‌کردم: «نه، هنوز دُم به تله نداده‌م.» در واقع من هنوز آماده نبودم و نطلبیده بود . به قول ِ دوستی می‎گفت اگر بطلبند و تو آماده‌باشی دست‌ ِخودت نیست، یکدفعه چشم باز می‌کنی می‌بینی وسط کربلا ایستادی و داری سلام می‌دی.
ایندفعه امّـا انگار طلبیده و من آماده‌ام..گفته بودم اگر بیام این دل ِ وصله‌پینه رو میارم و با یک دل ِ سالم برمی‌گردم. اما در سرم کسی می‌گفت مگه نه اینکه خداوند در دل های ِ شکسته جایگاهی بس بزرگ داره؟ مواظب باش چه چیزی می‌خوای و چرا داری می‌ری.


**** یک سری توصیه‌های طبّ‌سنتی هست که امسال بینشون برای افرادی که راهی هستند بسیار شایع بود. متاسفانه خیلی بین مردم عادی رواج نداره اما با به کار بردنشون می‌شه خسارت‌ها رو به حداقل رسوند. هم به جسم خیلی فشار نیاد و هم سفری معنوی باشه.

چون پیاده‌روی در مسافت و زمان طولانی انجام می‌شه خیلی مهمّه که خون به پا برسه و جریان داشته باشه. پس صبح قبل از شروع هر پیاده روی از روغن‌زیتون استفاده کنید. بهتر از اون روغن کوهان‌شتر هست که از تاول زدن پا جلوگیری می‌کنه اما چون خیلی مرسوم نیست می‌شه از روغن‌زیتون استفاده کرد وحتما طبیعی یعنی کارخونه‌ای نباشه، بمالید به پا کمی کف پا رو ماساژ بدید و جوراب بپوشید.
شب موقع استراحت؛ قبل از خواب هم می‌تونید از این روش برای نقاط ِ دردناک استفاده کنید چون اثر ضدّ ِ درد داره و میتونه به جای ِ قرص نقش ِ بسزایی داشته باشه.
اونجا ممکنه هر نوع آلودگی از نوع هوایی و خوراکی وجود داشته باشه. حتما ماسک همراه داشته باشید و برای مصونیت از هوای آلوده خوردن 1 الی 3 قاشق روغن زیتون ِ طبیعی در روز کفایت می‌کنه. چون خاصیت ِ ضدّ آلاینده‌های طبیعی داره.

+ حتما عسل و سیاهدانه با خودتون ببرید. صبح ناشتا یک قاشق سیاهدانه رو بجوید حتما تا عصاره‌ش در بدن منتشر بشه و بعد یک قاشق عسل بخورید. هر نوع زخمی هم که در پا یا بدن ایجاد شد با ضماد کردن ِ عسل و بستنش به سرعت زخم بسته می‌شه و زیاد معتل‌تون نمی‌کنه.

+ عرق نعنا یا عصاره‌اش. اگر اسهال و استفراغ شدید یک قطره عصاره‌ی نعنا یا یک سوم عرق نعنا بعلاوه‌ی کمی عسل اگر نمک هم داشتید اضافه کنید و کمی آب ولرم. عصاره‌اش چون کم حجم‌تر هست و 2-3 قطره‌اش برای یک لیوان کفایت می کنه بصرفه‌تر هست.


امیدوارم به دردتون بخوره حتی اگر خودتون نمی‌رید به اطرافیان که قصد رفتن دارند پیشنهاد کنید.
یا علی، خدا قوت. حلال کنید ما را.

۹۴/۰۹/۰۵
ZaR

نظرات  (۱۵)

:) ممنون
زیارتا قبول
ان شاءالله که توشه خوبی کسب کرده باشید
پاسخ:
سلام.
متشکرم.
تجربه ی خوب و جالبی بود.
۱۶ آذر ۹۴ ، ۱۵:۲۷ بادبادک قرمز
آخیییییییییییییییییی برگشتی زهرا جان؟ به سلامتی:) دعا کردی ما رو بانو؟
خوشبحالت عزیزم حتما الان پر از انرژی مثبتی:)

پاسخ:
سلام. بلهه، شهید نشدیم که :)) 
بله، به یادتون بودم.
همممم... پر از حس های متفاوت.
۱۰ آذر ۹۴ ، ۲۱:۵۹ سهیلا (کاتارسیس)
سفر به سلامت. التماس دعا.
پاسخ:
متشکرم دوست من.
به یادتون بودم.
۰۹ آذر ۹۴ ، ۲۱:۵۵ کودک فهیم
وقتی دوست جان رفته زیارت و تو یادش میفتی :)
پاسخ:
چه کامنت شیرینی. همون جا بودم که خوندمش و کلیییی لبخند زدم^ ^ 
منم دوست دارم برم کربلا

در ضمن:
متنفرم از عسل
پاسخ:
ان شاء الله قسمت بشه؛ به زودی.

عسل جزء ضروریات زندگی طبیعی طور هست. وقتی وارد بشی باهاش کنار میای. مثل دارویی که باوجود تلخ بودنش با علم اینکه خاصیت داره و خوب می کنه می خوری. 
رفتی؟؟!؟!
من یه بار رفتم! سالها پیش
پاسخ:
رفتممم و برگشتم. 
ان شاء الله بتونی دوباره بری. اونهایی که چند بار رفتن می گن هر دفعه یه جور خاصیه. 
۰۶ آذر ۹۴ ، ۰۳:۱۴ مداد رنگی
آخی،برات خوشحالم دختر:)
ایشالله دست پر برگردی
پاسخ:
سلااام دوستم. متشکرم بسیار. ان شاء الله قسمت شما. 
دست پر.. کم کم با گذشت زمان باید مشخص بشه. :P
:) خوشا به سعادتون
هرچند ممکنه یکم دیر شده باشه! ولی: التماس دعای فراوان
پاسخ:
ان شاء الله قسمت شما. 
کامنت رو از اونجا دیدم و به یادتون بودم.
۰۵ آذر ۹۴ ، ۱۵:۵۸ کودک فهیم
سفرت به سلامت دوست جان!
موقع دعا یاد منم باش :)
پاسخ:
سلااام و متشکرم دوست عزیزم. 
به یادت بودم. زیاد.
خوش به سعادتت ، خیلی دعام کن، این دل شکسته فقط برات کربلا می خواست...
پاسخ:
متشکرم. ان شاء الله به زودی قسمت شما بشه. 
کامنت رو که دیدم از همون جا یادتون کردم.
التماس دعا!
پاسخ:
چشم. محتاج یم به دعا.
۰۵ آذر ۹۴ ، ۱۱:۵۲ رها مشق سکوت
چه توصیه های جالبی بود، امسال چندتا از دوستام رفتن کربلا
امیدوارم و مطمئنم با دل و روح آروم تری بر میگردی
سفر به سلامت
و التماس دعا 
پاسخ:
بسیار متشکرم. ان شاء الله روزی خودتون باشه رها جان.
چشم. محتاجیم به دعا.
۰۵ آذر ۹۴ ، ۱۰:۴۶ یـک مـعــلـم . .
باسلام وتحیت،
خوش به سعادتتون . .
پدر ومادر وهمه ی اعضای خانواده ی ما هم،چندروزپیش رفتن کربلا . .
و
من مانده ام تنهای تنها . .
.
این توصیه های خوب -طب سنتی- رو امسال نشدبه کسی بگم،ان شاءالله،سال بعد . .
.
اگه اولین باره که میرین زیارت،مراقب باشین که چی می خوایین . .
سفراول خیلی مهمه . .
حوایجی بخوایین که دایره اش ازالان باشه تاابدیت . .
.
اگه دلتون شکست،
همه رودعاکنید-همینطور دوستان فضای مجازی رو -،
ما رو هم از دعا، فراموش نکنین . .
.
ان شاءالله به سلامت زیارت کنین وبه سلامت برگردین ،البته با دستانی پر :-))
.
درپناه حق باشید . .
پاسخ:
سلام. وقت بخیر.
خواسته هایی از العان تا ابدیت؟ چقدر قشنگ! کار کمی سخت می شه چون خواسته های مادی مون تا ابدیت نمی کشند و ممکنه شانس مون رو از دست بدیم.
ان شاء الله به زودی شما هم در راه کربلا باشید ، اون وقت یادتون به نوشته های من بیوفته و برام دعا کنید.
چشم حتما. محتاجیم به دعا معلم عزیز.
متشکرم.
هییییی منو که نمیطلبه
پاسخ:
ان شاء الله به زودی بطلبه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">