جنگجوی ِعاشق

عشق، آن است که تو را خدای عزّ و جلّ از تو بمیراند و به خود زنده کند.

جنگجوی ِعاشق

عشق، آن است که تو را خدای عزّ و جلّ از تو بمیراند و به خود زنده کند.

جنگجوی ِعاشق

You won’t lie
You will shine bright
I see the light of the ending

You’ll be fine
Like a rising star
? Can you also see that starlight


بایگانی



دیگه بدتر از این که همسرت رو با معشوقه‌اش گرفته باشی، متهم به قتل و محکوم به حبس ِ ابد شده باشی؟ اما وقتی در حیاط ِ زندان قدم می‌زنی حس ِ قدم زدن ِ یک مرد در پارک رو القا کنی؟ از اون دسته از فیلم‌هایی هست که می‌تونه در پوشه‌ای خاص قرار بگیره برای وقت‌هایی که نیاز داریم کسی یا چیزی ما رو به جلو، مصمم هول بده.

+ گفت‌وگوی ذهنی ِ من بعد از دیدن ِ این فیلم: «حرفم اینه که آدم باید بتونه در زندگی هرجایی که سرنوشت او رو قرار داده، در هر شرایطی که هست از پس ِ خودش بر بیاد. بتونه تشخیص بده، کِی ریسک کنه، جایی که لازمه صبر پیشه کنه و در جایی قدرت این رو داشته باشه که همراه با سرعت نور حرکت کنه! این می‌تونه از «شناخت ِ خویشتن» نشات بگیره. آدم باید خودش رو لایه به لایه و جزء به جزء کشف کنه و بشناسه. بعد به مرحله‌ی مهارت‌ها می‌رسه.. افزایش ِ چیزهایی که لازمه و صلاح می‌دونه که در زندگی باید یاد بگیره؛ در هر زمینه‌ای. مهارت‌ها مثل ابزار ِ جانبی در رویارویی با مسائل هستند و با استفاده‌ی درست ازشون می‌شه «احساس راحتی» رو بدست آورد. هیچ چیز مثل ِ یک نفس ِ راحت کشیدن در شرایطی سخت حال ِ آدم رو خوب نمی کنه. امکان ادامه دادن رو محیا می‌کنه. اینجاست که می‌فهمه باید گام ِ بعدی رو چه طور برداره تا بتونه با حرکت‌های کوچک و متفاوت از پس این بازی [شرایط ِ موجود] بر بیاد.
اون وقت آدمی مثل «اندی دوفرِین» معنا پیدا می‌کنه ، که در زندان اون قدر پیشرفت می کنه که به اتاق و گاوصندوق ِ رئیس دست پیدا می کنه و از طرفی موفق به ساخت بزرگترین کتابخونه‌ی زندان‌ها در نیواینگلند می‌شه.»


پ.ن. عذرخواهی می‌کنم که کلمه‌ی "غلطی کردن" رو زیاد استفاده می کنم. تاثیر این کلمه برام خیلی زیاد ِ. فک کنم از اینجا روی زبونم افتاد و همچنان ادامه داره. تا ببینیم باهاش به کجا می‌رسیم! :))


۹۴/۰۹/۰۵
ZaR

نظرات  (۷)

۱۵ آذر ۹۴ ، ۱۹:۱۸ ثمین سعیدی نیا
فیلمشو دوبار دیدم

من اگه بودم گوشه ی انفرادی میموندم تا میمردم:)
پاسخ:
سلام ^ ^
ارزش چند بار دیده شدن داره. 
یه قابلیت هایی هستن که تنها وقتی در اون موقعیت قرار بگیری بروز می کنن.
فیلمش عالیه... حس خوبی به آدم دست میده... تلاشش قابل ستایشه و البته موفقیتی که به دست میاره. کاش هر انسانی یه اندی بود واسه خودش
پاسخ:
یه جور خاصی خوبه. با لبخند کج و نگاه عاقل اندر سفیه به موقعیت های سخت زندگی، که یعنی زمانه هرقدر هم که نامرد باشه من می تونم یک قدم جلوتر باشم و اینکه صبر می کنم دلیل بر قبول وضعیت نیست منتظر زمان مناسب م حتی اگر 20 سال طول بکشه.
۰۵ آذر ۹۴ ، ۱۶:۱۹ کودک فهیم
این فیلم حال من رو به شدت دگرگون کرد.
اون تیکه اش که در رو قفل کرد و موزیک رو گذاشت که با صدای بلند برای همه پخش بشه، محشر بود!
پاسخ:
وای وای اون قسمت محشر بود!! 6 سال نامه نگاری اگر فقط این نتیجه ش بود باز هم می ارزید!! 
۰۵ آذر ۹۴ ، ۰۱:۱۵ رها مشق سکوت
یادم رفت که بگم چند وقت پیش تو وبلاگ یکی از دوستام یه نقل قول از یه کتاب خوندم که نوشته بود:
میشه وسط دوزخ ، بهشت ساخت و توش زندگی کرد
همون موقع اولین چیزی که یادم افتاد فیلم زندان شائوشنگ بود
پاسخ:
دقیــــــــقا، مرسی.
باید سعی کنیم این جمله و شرایطی مثل ِ شرایط ِ زندگی اندی رو در زندگی های خودمون تشخیص بدیم و درست دست به عمل بزنیم. اون وقت بُردیم.
۰۵ آذر ۹۴ ، ۰۱:۰۹ رها مشق سکوت
خیییلی این فیلم رو دوست دارم، چندین بار دیدمش و هربارم برام همونقدر انرژی بخشه.
امید چیز خوبیه، بهترین چیزها، و چیزهای خوب هیچ وقت نمیمیرن
پاسخ:
چه جالب!
دوباره.
من در بلاگ شما بودم رها جان کامنت که گذاشتم و اومدم بیرون کامنت شما رو برای خودم دیدم ^ ^
موافقممم.
این جمله رو نوشتم.
کلا نشستم و با ریز ریز ِ جزئیات برای خودم این فیلم رو تحلیل کردم. ارزشش رو داشت.
یکی از بهترین فیلم های تاریخ سینماست، امید توی فیلم یه جورآیی انگار مال خود آدمه، فیلم جدا افتاده ام توی چنین سبکی هست تقریبا! ولی رهایی از شائوشنگ یه چیز دیگه است
پاسخ:
چه جالب من در بلاگ شما اومدم و یکهو کامنت تون رو دیدم. سلام و خوش آمدید. ^ ^

شاید بشه گفت امید ِ حفاظت شده، شمّه هایی ش رو در طول داستان مثل جریان موسیقی نشون می ده اما تا نهایت ِ ممکن نگهش می داره. جدا افتاده رو هنوز متاسفانه ندیده ام. ان شاء الله به زودی.

اندی پشتکار و هوش بالایی داشت...
که ما حداقل پشتکارش رو نداریم!
پاسخ:
بگو حتی 1% پشتکار.. :|

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">