جنگجوی ِعاشق

عشق، آن است که تو را خدای عزّ و جلّ از تو بمیراند و به خود زنده کند.

جنگجوی ِعاشق

عشق، آن است که تو را خدای عزّ و جلّ از تو بمیراند و به خود زنده کند.

جنگجوی ِعاشق

You won’t lie
You will shine bright
I see the light of the ending

You’ll be fine
Like a rising star
? Can you also see that starlight


بایگانی

Hamare liye hi tho hai aasman or zamin *

دوشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۱ ق.ظ

سحرخیز شدن به مزاقم ساخته و صبح‌ها احساسی دارم شبیه به واژه‌های پست پایین. صبحانه می‌خورم و نگران ِ امتحان فردا نیستم ..دو ساعته می‌خوام بلندشم برم کتابخونه اما چسبیده‌م به لپ تاپ و افکارم رو تایپ می کنم.
یک بار قرار بود در مورد «استعدادهای ِ میدان ِ دل» بنویسیم یعنی هر آنچه دل ِ ما ازش لذت می‌بره ... من نوشته بودم نفس عمیـــــق از ته دل! و به این نتیحه رسیده بودم بدون شک یکی از خوشبختی‌های زندگی میتونه باشه.

تاحالا نفس ِ عمیق کشیدید؟ به مکانیزم اثرش دقت کردید؟ احساسی داره شبیه به «رهایی»... وقتی مشکلات زندگی احاطه مون کردند، استرس و اضطراب جزئی جدانشدنی از روزهای ما شده..  نفس عمیق کشیدن به قول دوستم  حکم ِ نشون دادن ِ میدل فینگر به مشکلات هست!! :))
در راستای کشف نفس عمیق فهمیدم چندین نوع از نفس کشیدن وجود داره که اکثرا اثرات درمانی دارند و پزشک های طب سنتی به عنوان "کمک درمان" ازشون استفاده می کنند! مثلا سه روشی که یادگرفتم و جواب شون رو پس داده ند:

1. وقتی بیدار میشید [هوشیار شدید] و هنوز در رختخواب هستید 7 تا تنفس به سبک یوگایی انجام بدید. یکی از سوراخها رو بگیرید و عمل دم رو با سوراخ بینی ای که آزاده انجام بدید و بعد اونی یکی رو بگیرید و هوا رو با اونی که آزاده بیرون بدید. برای اونهایی که صبح ها سخت از رختخواب بلند میشن بسیــار جواب میده. [وقتی خودم این کار رو انجام می دم به نفس ِ هفتمی نرسیده از جا می جَهم! :))]

2. وقتی بیدار شدید برید پای پنجره و ده تا نفس عمیق بکشید. این ده تا نفس عمیق رو دو نوبت دیگه در روز(هر موقع که یادتون افتاد) تکرار کنید. استرس های روزانه رو کاهش می ده مخصوصا اگر یک خداروشکر بذارید تنگ ش و روز ِ خوب و پر برکتی رو برای خودتون آرزو کنید. روز تون ساخته می شه.

3. ساعتی 5 بار نفس عمیق بکشید. به این صورت که با بینی عمل دَم رو انجام بدید؛ چند ثانیه نگه دارید و بعد از طریق دندان‌ها هوا رو بیرون بدید. این کار باعث میشه ساعتی یک بار به جسم و روحتون توجه نشون بدید حتی از وجود داشتن‌‌شون احساس رضایت و شکر گزاری کنید.  بسیار اثرات مثبت و خوبی داره. مخصوصا روی افزایش اعتماد به نفس. در شروع که به این کار عادت ندارید هر ساعتی که یادتون اومد انجام بدید کم کم میشه جزئی از کارهای روزانه‌تون.


+ بهتره با انجام یکی از این سه شروع کنید. امتحان کنید و مداومت به خرج بدید.. برای خوب شدن ِ حال تون بجنگید و خودتون رو به امان‌خدا رها نکنید. وقتی حال ِ شما خوب باشه کم کم حال ِ زندگی هم خوب میشه. یه استاد داشتیم میگفت: «این حکمت ِ خداوندی ست که هر چه مهم تر و با ارزش تر هست رو رایگان در اختیار بشر قرار داده.» مثل آب، هوا ...حالا فرض کنید اگر آب و هوا دست ِ انسان ها بود چه اتفاقی می افتاد؟ مثلا برای نفس کشیدن باید پول میدادیم!!
ما چون در زمانه‌ی پیچیده‌ای زندگی می کنیم؛  فکر می کنیم همه چیز پیچیده ست. در صورتی که راه حل‌های بسیار ساده‌تری میتونه وجود داشته باشه. اندکی دقت و توجه. اون موقع اگر با راه حل‌های ساده حالمون رو به بهبودی رفت، شروع می کنیم به شگفت زده شدن،  لبخند زدن و شکر ِ خالق رو گفتن.

عکس قدیمیه. همون دفعه که کیک ِ صورتی ِ بدمزه ای پخته بودم :)) [کلیک]


* عنوان نوشت : آسمان و زمین برای ما ساخته شده! [این عنوان‌های هندی رو خیلی دوست دارم. اینقدر تمرین کردم بتونم بدون لکنت این جمله رو با خواننده تکرار کنم! :))]

آسمان و زمین برای ما ساخته شده
مطمئنم ما حتی می تونیم ستاره ها رو از دل شب بچینیم!

۹۴/۰۷/۲۰
ZaR

نظرات  (۱)

۲۰ مهر ۹۴ ، ۱۱:۵۵ کودک فهیم
انرژی مثبت از وبلاگت می پاشه بیرون همینطور D:
پاسخ:
اصلا قصدم همینه! :))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">